2. gün Palermo

20:35

Sabah Roma`dan uçakla Palermo`ya geçiyoruz. Havaalanından kalkan otobüsle Palermo`nun merkezine geliyoruz. Otelimiz Via Roma`da. Via Roma`nın başında yani yanlış yerde inip bavullarla Via Roma`nın sonuna kadar yürüyoruz. Sanırım 20 dakika - yarım saat sürüyor. Via, İtalyancada cadde demek, anlaşıldığı üzere. Otobüs Via Roma başındaki merkez istastonuna (Stazione Centrale) kadar gidiyormuş. Merkez istasyon bizim otelimize çok yakın. O yorgunlukla yanlış otele giriyoruz =) Yanlış girdiğimiz otel, bizim otelden bir yıldız fazla olduğundan daha güzel. Olsun, fiyat/kalite oranını düşündüğümüzde bizim otelimiz (Hotel Italia) de güzel. Otelde bizi hiç İngilizce bilmeyen bir görevli karşılıyor. Vücut diliyle anlaşıyoruz. Otelimiz merkezde ve gezilecek yerler çok yakın olduğundan otelden aldığımız haritayla yürüyerek gezmeye başlıyoruz. Via Vittorio Emanuele üzerinde Quattro Canti, Fontana Pretoria, Palermo Kathedrali, Normanni Sarayını geziyoruz. İtalya`nın her şehrinde bir Vittorio Emanuele caddesi var. Vittorio Emanuele, birleşik İtalya`nın ilk kralıymış. Sonra harita üzerindeki çoğunluğu kilise olan diğer işaretli yerleri görmek için kendimizi ara sokaklara bırakıyoruz. Sokaklardaki binalar çok eski ve bakımsız, sokaklar pis, Tarlabaşı sokaklarına benziyor. Biraz korkuyoruz. Bir kaç tane düğüne rastlıyoruz. Günlerden cumartesi, neredeyse tüm dükkanlar kapalı. Özellikle öğlen tatilinde (13:00-16:00) hiç bir yer açık değil. Sahile doğru biraz daha dolaşıyoruz. Fark ediyoruz ki şehir merkezindeki sahilde bizim İstanbul`un boğaz kıyısındaki gibi yerler yok. Buradaki sahilde büyük transatlantik gemilerin park ettiği büyük bir liman ve tersane var. Çok yürüdük, yoruluyoruz, otele dönüp biraz dinlenip bu sefer İngilizce bilen görevliye rastlıyoruz, genç, düzgün ve sıcak bir adam, ona yemek için ve akşam gidilebilecek bar, gece kulübü soruyoruz. Bir kaç yer tarif ediyor. Balık yemek için Via Niccolò Cervello üzerindeki "The Best Di Incorvaia Agostino" restoranına gidiyoruz. Restoran dediğim; sokak üzerinde 3 dükkan var, zaten üçü de aynı ailedenmiş, sokağa ızgara koymuşlar, seçtiğiniz balıkları yine sokağa kurulan masa sandalyelerde yiyorsunuz. Salaş bir yer ama balıklar çok lezzetli. Yemekten sonra biraz daha geziyoruz. Vucciria tarafında bir bara oturup içki içiyoruz. Dönerken fark ediyoruz ki sabah hiç trafik yokken, gece deli gibi trafik var ve şehrin dışına doğru. Arabalardan sarkıp laf atıyorlar, Türkler gibi kırolar. Bunlar nereye gidiyor diye düşünüyoruz. Ertesi gün kızlar odada dinlenirken otelin İngilizce bilen resepsiyonisti Dario`yla sohbet ederken öğreniyorum ki cumartesi akşamı herkes Palermo dışındaki beach clublara gidermiş. Araba kiralamak için bir sebep! Yalnız biz şehiriçini dolaşırken hiç araca ihtiyacımız olmadı, hep yürüdük. Otele döndüğümüzde İngilizce bilmeyen görevli kahvaltı için ne istediğimizi soruyor. Rastgele bir şey seçiyorum elindeki listeden, uğraşamayacağım kadının anlatmaya çalışmasıyla. Neyse ki sabaha güzel bir şeyler çıkıyor =) sicilya palermo