9. gün Roma

20:00

Siracusa`dan Palermo`ya direkt otobüs geç saatte olduğu için -uçağa yetişmemiz lazım, otobüs seferlerinin az olmasından bahsetmiştim- taksiyle Catania`ya, oradan otobüsle Palermo`ya gideceğiz. Aksilik o ki anlaştığımız taksici anlaştığımız saatte gelmiyor, sabah 5 buçukta gelmesi gerekiyordu. Sicilyalıların rahatlığına ve tembelliğine bir kere daha kızıyorum. Otelin uyuz resepsiyonistiyle (diğerleri iyidi, o sabah uyuz olanına rastlıyoruz) anlaşmaya çalışıp başka bir taksici çağırtıyoruz. Taksici haç çıkartıyor ve yolculuğumuz başlıyor. Ucu ucuna Catania-Palermo otobüsüne yetişiyoruz. Gelmeyen taksiciyle 60€ya anlaşmıştık. Gelen taksiye taksimetrenin yazdığı kadar yani 90€ veriyoruz! Uçağa binene kadar koşturmaca bitmiyor. Uçakla Palermo`dan Roma`ya geri dönüyoruz. Tüm gün Roma`yı gezdikten sonra gece de öğlen İsveçli bir barmen hatundan aldığımız tavsiyeyle La Maison isimli bir gece klübüne dönüyoruz. Neyse ki night buslar var. Parayı tükettik, taksiye verecek paramız yok.
Ertesi sabah İstanbul`a dönüş. Yine koşturmacayla uçağa yetişiyoruz. Termini`den havalanına yarım saatte bir tren olduğunu ve bu trenlerin kocaman istasyonun sonundan kalktığını hatırlatayım. İstasyonun içinde o kadar yürüdük ki, daha doğrusu koştuk ki, nerdeyse havaalanına tabanvay varacaktık! Zaten uçak da rahat değil ve soğuk. Yorgun argın eve döndük.